1. Süper kampanya ! 

    Hem vip üyemiz hemde iptv sahibi olmak istermisiniz ? Birbirinden HD kaliteli sinema ,belgesel ,ulusal ve spor kanallarını Hem HD hemde Sd olmak üzere 7/24 izleme imkanını kaçırmayın.. Üstelik 3 arkadaşını getirene 1 ay bedava... Detaylar için TIKLAYIN .. !

Security Kayıp ya da Çalıntı Telefonunuz İçin Ne Yapmanız Gerekiyor?

Konusu 'Bilişim & Güvenlik' forumundadır ve usta™ tarafından 26 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

  1. usta™
    Off

    usta™ Türkiye Yönetici Moderatör Vip Üye

    9.750
    185.623
    5.201
    [​IMG]

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep telefonlarını kaybedenlerin ya da çaldıran kişilerin ne yapması gerektiği konusunda bir duyuru yaptı.

    BTK, telefonunu çaldıran ya da herhangi bir şekilde ulaşamayan kişilerin Bilgi ve İhbar Merkezi’ne durumu bildirmeleri durumunda telefonun iletişime kapandığını bildirdi.

    Bazı haber sitelerinde/kanallarında çıkan ve hatalı bilgiler içeren haberler üzerine BTK, vatandaşları bilgilendirmek adına bir açıklama yapma gereği duydu.

    Telefonuna herhangi bir şekilde ulaşamayan kişilerin, 7 gün 24 saat hizmet veren Bilgi ve İhbar Merkezi’ni aramasının gerekli olduğu belirtilerek, “En son kullanılan hattın yasal sahibi tarafından BTK bünyesinde kurulan Bilgi ve İhbar Merkezi'ne ait 0 312 294 94 94 numaralı telefon aranarak 15 haneli IMEI numaranızı, kimlik bilgilerinizi ve telefonunuzu en son kullandığınız zamanı bildirmeniz, verdiğiniz bilgilerin abonesi olduğunuz en son işletmeciniz tarafından doğrulanması durumunda ilgili telefon iletişime kapatılmaktadır” denildi.

    Kayıp ya da çalıntı telefonun yapılan ihbar sonucu kapatılmasının ardından telefona farklı bir SIM kart takılsa dahi kullanılamayacak. İhbarın daha hızlı olabilmesi adına herkesin önceden IMEInumarasını bir şekilde kayıt etmesinin gerekliliğinden bahseden BTK, *#06# tuşlarına basılarak IMEI numarasının öğrenilebileceğini belirtti.

    SIM kartının kullanılmasını engellemek için de GSM operatörünün aranarak hattın kapattırılmasının gerektiğini belirten BTK, son olarak şu açıklamaları yaptı:

    "Hırsızlık, gasp ve kapkaç gibi durumlar söz konusu ise savcılıklara, ikametgahınıza veya olayın gerçekleştiği ilçe emniyet müdürlüğüne başvurularak şikayetçi olunması önem taşımaktadır. Cihazı tekrar kendisine iletilen kişilerin, telefonunu hangi yolla kapattırdı ise (bilgi ve ihbar merkezi veya savcılık üzerinden) aynı yolla tekrar iletişime açtırması gerekiyor. Yani telefon ile ihbarda bulunulduysa yine Bilgi İhbar Merkezinin aranması, savcılık talimatı ile ihbarda bulunulduysa cihaz bulununca yine savcılığa başvurulması gerekmektedir."
     
    Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş